![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Apie projektą
TŪM (Tūkstantmečio mokyklos) yra Lietuvos švietimo pažangos projektas, orientuotas į švietimo lyderystės, kultūrinio ir STEAM ugdymo stiprinimą, įtraukties didinimą, mokymo(si) aplinkų gerinimą ir mokytojų kompetencijų ugdymą. TŪM suteikia finansinę ir metodinę paramą, kad mokyklos galėtų kurti šiuolaikišką, visiems vaikams prieinamą ir kokybišką ugdymo(si) procesą. Projekto tikslas – sukurti integralias, optimalias ir kokybiškas ugdymo (-si) sąlygas mokinių pasiekimų atotrūkiams mažinti Lietuvos savivaldybėse. Tai yra ilgalaikė investicija į Lietuvos švietimo ateitį.
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ vykdomas pagal 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonę Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“. Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (EGADP) bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis. Šiuo projektu įgyvendinama „Tūkstantmečio mokyklų“ (TŪM) programos dalis: vykdomos veiklos 22 Lietuvos savivaldybėse ir 93 mokyklose (TŪM programos I srautas). Projekto tinklalapis - https://tukstantmeciomokyklos.lt/.
Kaišiadorių rajono savivaldybė TŪM projekte
2023 m. sausio mėn. Kaišiadorių rajono savivaldybė pateko į pirmąjį „Tūkstantmečio mokyklų“ srautą. Projekte tiesiogiai dalyvauja keturios savivaldybės mokyklos: Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija, Vaclovo Giržado progimnazija, Rumšiškių Antano Baranausko gimnazija ir Žiežmarių gimnazija. Tinklaveikos principu dalyvauja kitos rajono bendrojo ugdymo įstaigos: Kruonio, Palomenės ir Žaslių pagrindinės mokyklos, Gudienos mokykla-darželis „Rugelis“ ir Žiežmarių mokykla-darželis „ Vaikystės dvaras“.
Projektas „Tūkstantmečio mokyklos I“ prasidėjo 2023 m. gegužės 11 d. ir vykdytas iki 2025 m. birželio 30 d.
Projektas orientuotas mažinti mokinių pasiekimų atotrūkį tarp mokyklų ir savivaldybių bei sukurti visiems prieinamas, kokybiškas ir šiuolaikiškas ugdymo sąlygas Kaišiadorių rajone.
Veiklos, suplanuotos Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo pažangos plane, apima mokytojų ir vadovų lyderystės bei pedagoginių kompetencijų stiprinimą, infrastruktūros gerinimą, kultūrinį, įtraukųjį ir STEAM ugdymą. Planas - https://kaisiadorys.lt/veiklos-sritys/svietimas/tukstantmecio-mokyklu-programos-igyvendinimas/2352
Kaišiadorių rajono savivaldybė, projekto partnerė, ir jos deleguotos mokyklos įgyvendino 1–3 punkte numatytas veiklas:
1) Mokyklų vadovų ir mokytojų kompetencijų stiprinimas
a. lyderystės veikiant srityje (mokyklų bendruomenių telkimo ir įgalinimo veikti, ugdymo pokyčių inicijavimo ir įgyvendinimo atnaujintose ugdymo sąlygose dėl mokinio sėkmės kompetencijų bei bendradarbiavimo kompetencijų, grįstų mokyklų tinklaveika ir nukreiptų į koordinuotą mokymo(si) ir švietimo pagalbos teikimą, pagalbą šeimai, stiprinimas). Atsakinga Žiežmarių gimnazija.
b. kultūrinio ugdymo srityje (pedagoginės bendruomenės kultūrinės kompetencijos, kaip integralaus mokymosi proceso, stiprinimas). Atsakinga Rumšiškių Antano Baranausko gimnazija.
c. įtraukiojo ugdymo srityje (universalaus dizaino principų taikymo, mokinių individualių ir specialiųjų ugdymosi poreikių pažinimo / atpažinimo ir atliepimo bei mokinių, turinčių skirtingų ugdymosi poreikių, pasiekimų vertinimo ir įsivertinimo kompetencijų tobulinimas). Atsakinga Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazija.
d. STEAM ugdymo srityje (STEAM dalykų mokytojų kompetencijų bei inžinerinių / technologinių kompetencijų ugdymas įvairių dalykų mokytojams). Atsakinga Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija.
2) Infrastruktūros kūrimas, plėtra, atnaujinimas bei aprūpinimas mokymosi priemonėmis ir įranga visose keturiose veiklos srityse (daugiafunkcių salių / erdvių, muzikos, dailės studijų, terapijos ir emocijų valdymo, individualaus ugdymosi ir personalizuotos pagalbos mokiniui teikimo erdvių, STEAM laboratorijos (-ų) / STEAM darbo vietų kabinetuose įrengimas; lauko erdvių pritaikymas, kultūrinimas, STEAM lyderystės, įtraukiojo ugdymo veikloms vykdyti). Vykdė 4 mokyklos, gavusios finansavimą, pagal mokyklos poreikius.
3) mokyklų veiklos tobulinimas bei tinklaveikos kūrimas su savivaldybės mokyklomis visose keturiose srityse (4 ilgalaikių kultūrinės kompetencijos ugdymo programų, pritaikytų integraliam mokymo(si) procesui, parengimas ir įgyvendinimas; STEAM veiklų planavimo, koordinavimo ir įgyvendinimo modelio sukūrimas ir įgyvendinimas; STEAM mokslų neformaliojo švietimo sistemos plėtojimas; edukacinių / kultūrinių veiklų su mokslo, kultūros įstaigomis bei STEAM centrais įgyvendinimas; mokinių individualių ugdymosi poreikių pažinimo ir atliepimo algoritmo modeliavimas, keturių veiklos sričių koordinatorių etatų steigimas).
Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija TŪM projekte
Kaišiadorių rajono savivaldybės švietimo pažangos plano veiklos, už kurias buvo atsakinga Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazija:
|
Nr. |
1. Veiksmo / Išlaidų tipo pavadinimas (apibūdinimas) |
|
16. |
Biologijos, chemijos, biochemijos laboratorijos įrengimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
17. |
Modeliavimo – robotikos laboratorijos įrengimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
18. |
Bendros STEAM erdvės individualiam mokinių darbui ir prezentacijai įrengimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
19. |
Maisto gamybos technologijos kabineto įrengimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
20. |
STEAM kabinetų modernizavimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
40. |
Biologijos, chemijos, biochemijos laboratorijos aprūpinimas įranga ir mokymo priemonėmis (baldai, įranga, priemonės) Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
41. |
Modeliavimo-robotikos laboratorijos aprūpinimas įranga ir mokymo priemonėmis (baldai, įranga, priemonės) Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
42. |
Maisto gamybos technologijos kabineto aprūpinimas įranga ir mokymo priemonėmis Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
43. |
STEAM kabinetų modernizavimas aprūpinimas priemonėmis Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
44. |
Aktų salės pritaikymas STEAM, kultūrinio ugdymo ir lyderystės veiklų organizavimui Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
45. |
Įsigyjamos mokymo priemonės gimnazijos STEAM mokslų neformaliojo švietimo sistema – akademijos plėtojimui bendradarbiaujant su KTU ir kitais universitetais, kolegijomis Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
49. |
Bendradarbiavimo kompetencijų, grįstų mokyklų tinklaveika ir nukreiptų į koordinuotą mokymo(si) ir švietimo pagalbos teikimą, pagalbą šeimai, stiprinimas (mokymai, stažuotės užsienyje, konferencijos ir kt. renginiai) Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje, Kaišiadorių Vaclovo Giržado progimnazijoje, Rumšiškių Antano Baranausko gimnazijoje, Žiežmarių gimnazijoje |
|
50. |
Komandinis vadovų, mokytojų, švietimo pagalbos specialistų lyderystės kompetencijos, nukreiptos į pokyčių inicijavimą ir įgyvendinimą ugdyme, tvaraus bendradarbiavimo tinklaveikos principu modelių diegimą, stiprinimas (2 mokymai Lietuvoje ir 4 stažuotės užsienyje) |
|
62. |
STEAM veiklų koordinatorių pareigybių steigimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
63. |
STEAM veiklų planavimo, koordinavimo ir įgyvendinimo modelis |
|
65. |
KTU gimnazijos klasės veiklos plano parengimas ir įgyvendinimas Kaišiadorių Algirdo Brazausko gimnazijoje |
|
66. |
Plėtojama ir įgyvendinama STEAM mokslų neformaliojo švietimo sistema – akademijos bendradarbiauja su KTU, VDU ir kitais universitetais, kolegijomis |
|
51. |
Inžinerinių/technologinių kompetencijų ugdymas įvairių dalykų mokytojams |
|
48. |
Teminės grupės mokytojų kolegialiam mokymuisi pagal aktualias problemas |
______________________






